Tokyo, maandag 1 Augustus en dinsdag 2 Augustus

4 augustus 2016 - Tokyo, Japan

Dag 3
Vandaag hebben we ons naar het Asakusa district begeven. Voor het eerst met de bus. Rechts staan wachten aan de kant van de weg. Waar is de halte? Slim, links dus. Hier zijn we de Sensoij gaan bekijken, een populaire boeddhistische tempel. Veel winkelstraatjes en souvenirs. Verder zag ik mensen een riksja huren, wat bij deze temperaturen toch afzien is, Gezien ze door een persoon werden voortgetrokken.
Met de Tokyo waterbus zijn we naar Hama Rikyu gevaren. Een schitterend stadspark gelegen aan de baai van Tokyo. Hier hebben we voor het eerst een soort cascade/ krekel gezien, die het geluid van een jammerplank maakt. Die krekel hoor je bijna overal. Wat opvalt is de rust in het park daar het in de directe omgeving van de metropool stad ligt. Heerlijk genoten van een traditionele theeceremonie.
Als vervoer hebben we voor het eerst kennis gemaakt met de monorail welke boven de stad een mooi uitzicht geeft. Aangekomen in Aqua Plaza hebben we de innerlijke mens versterkt met tevens een mooie view over de metropool stad. Ter afsluiting zijn we naar Palette Town gegaan en hebben we gebruik gemaakt van het Ferris Wheel om nog eenmaal van het mooie uitzicht te genieten.

Dag 4
Vandaag stond het Imperial Palace en het Ginza shopping district op het programma. We hadden nog niet ontbeten en hebben gezien het tijdstip een brunch genoten bij Dean & Deluca, een lunch annex patisserie naar New Yorkse begrippen, heerlijk!

20160802_145822
Imperial Palace is omgeven door mooie tuinen, ook hier verdwijnt de herrie van de grote stad. Jammer dat we er niet in konden, dit is slechts 2 x per jaar mogelijk.

20160802_132658

Boven op het dak van Sunshine City hebben we Tokyo’s grootste aquarium bezocht. In eerste instantie viel het tegen qua grote, bij nader inzien hadden we een  groot gedeelte over het hoofd gezien. In Itocia plaza de middag stop in het Alice café doorgebracht een ware beleving, alles is geïnspireerd op het thema Alice in wonderland. Tokyo heeft een gigantisch aanbod aan kleding elektronica, name it en het is te koop. Dit is het meest luxueuze gedeelte van Tokyo. Bewegen doen we ook meer dan voldoende, ondanks het verplaatsen middels de metro lopen we gemiddeld 13 a 14 km per dag.

20160802_202559
In de avond overheerlijk Yakiniku gegeten bij Banya, was een aanrader via een blog. Bij aankomst riep de man die ons tegemoet kwam al it’s great. Lekker aan tafel gebarbecued.

1. Geertje:
    4 augustus 2016
    Weer goed in beweging geweest..
    Omgeving straalde meer rust uit...
    Wel een beleving die verschillende momenten.
    Het eten ziet er ook goed uit !
  2. Mieke Kuypers:
    4 augustus 2016
    Zo te lezen en te zien gaat het erg goed met jullie. Het ziet er ook allemaal lekker uit, dus maar goed dat je ook veel km maakt. hhaha Groetjes van ons allemaal.