Dagtrip Nikko, woensdag 3 Augustus en dagtrip Kamakura, donderdag 4 Augustus

5 augustus 2016 - Takayama, Japan

Dagtrip Nikko.
Met de trein naar Nikkō National Park.
Vanmorgen vroeg opgestaan, vandaag staat Nikkō National Park op het programma. Het is een behoorlijk eind rijden. Voor het eerst met de Shinkansen trein en de railpas gestart. Halverwege de rit overgestapt op een normale trein. Het was duidelijk ochtendspits want we konden blijven staan. Aangekomen op het station van Nikkō 2 buskaarten gekocht om ons hier te kunnen verplaatsen wat gezien de afstanden geen overbodige luxe is. Na een busrit van 1 uur arriveerden we in het National Park. Hier hebben we allereerst van het uitzicht over het Senjougahara plateau mogen genieten.

20160803_123237

Tijdens het wandelen de waterval van Ryutzu gevolgd. Nadat we verder de bossen in gingen zagen we een bord met een gevarendriehoek voor de aanwezigheid van beren en apen. Gelukkig belanden we in een groep scholieren, liepen we minder risico. Het National Park is gewoonweg schitterend. Het was de hele dag bewolkt met een hoge lucht vochtigheid. Na de nodige theepauzes gehouden te hebben kwam het bij de laatste stop er met bakken eruit. Dus ook Kevin onder de paraplu.

20160803_150249

Eenmaal wat droger hebben we de Nehan waterval bezocht, hier zijn we met een lift 100 meter de grond in gegaan. Zeer bijzonder om op deze manier bij een waterval uit te komen.

De tempels zijn we in speed mars langs gelopen gezien de tijd. Alles wordt wel commercieel uitgebuit, de toegangsprijs naar de verschillende tempels is behoorlijk en ook nog eens voor elke tempel apart. Aan souvenirwinkels ontbreekt het niet. Nikos is eigenlijk een stad voor 2 dagen wil je alles goed kunnen bekijken, helaas wij hadden er maar 1. De rit terug duurde erg lang, de trein reed langzaam met behoorlijke wachttijden ertussen, we hebben het maar geaccepteerd. Rond 20.30 u waren we terug in Ueno centrum en hebben daar onze honger gestild met een lekkere kom traditionele “ramen”. Zeker een aanrader Ippudo Ueno Hirokoji shop.

20160803_211454

Dagtrip Kamakura.
Kamakura staat op de agenda van onze laatste dag in Tokyo. We zijn iets later gestart i.v.m. vermoeidheid van de vorige dag. De temperatuur is broeierig heet vandaag. Met de trein verplaatsen we ons naar Kamakura station. Te voet bezoeken we de Kotokuin tempel en de Great Buddha of Kamakura met een hoogte van 13,35 meter. Vanbinnen mochten we het beeld ook bewonderen, maar dat was bij deze temperatuur net een stoofpot. De tuinen erom heen zijn schitterend. Er zijn heel wat trappen te beklimmen, de laatste laat ik aan Kevin over bij deze hitte. De wandeling wordt vervolgd naar het strand, heerlijk is het daar. Opvallend is dat ondanks de hoge temperatuur het strand niet overbevolkt is. Niet alle Japanners zijn zonaanbidders.

20160804_154536

Bij een strandtent zijn we gaan zitten en hebben ons te goed gedaan aan een Corona. De eerste vraag die ons gesteld werd toen we wilden gaan zitten was of we wilden douchen. Deze tent was van alle gemakken voorzien.

20160804_192758

Met de trein door gereden naar Tokyo station en daar heerlijk gegeten. In Japan zijn de metro/trein stations en oversteekplaatsen allemaal voorzien van blinde geleide markeringen op de grond, braille bij liften. Allemaal keurig geregeld. Voor een koffer is het een extra uitdaging. Als je s-avonds om 20.00 u op een metro of treinstation rondloopt zie je nog overal zakenmannen met hun acte tas rondlopen. Geen 8.00 tot 17.00 mentaliteit! Tot zover onze ervaringen met Tokyo een wereldstad waar menigeen nog wat van kan leren. Schoon, veilig en heel prettig vertoeven.

1. Loes Weltje:
    5 augustus 2016
    Wat ondernemen jullie veel. Voor ons geweldig om het allemaal te lezen. Hopelijk hebben jullie ook ergens in deze trip wat rustdagen ingebouwd? Wel zo fijn om even helemaal niets te hoeven. Veel plezier bij de volgende "verplaatsing" en wij genieten mee!
  2. Elvira:
    5 augustus 2016
    Leuk om jullie reis op afstand mee te beleven, lijkt of dat je het goed vol houd en dat jullie het naar je zin hebben. Veel plezier verder.

Groetjes,

Elvira & Gerard
  3. Geertje:
    5 augustus 2016
    Inderdaad jullie ondernemen veel...!
    Maar kennelijk hebben jullie veel energie.
    Wij genieten wel mee......
    Mooi dingen komen voorbij..
  4. Ineke tonkes:
    6 augustus 2016
    Weer helemaal bij-gelezen!! Zal het nu per dag volgen!!
  5. Rian en Martin:
    7 augustus 2016
    Hoi Gina en Kevin,

Ongelooflijk wat er daar allemaal te zien is. Met een lift 100 meter naar beneden onder de grond lijkt me doodeng. Maar de waterval zal veel vergoed hebben.
    Jammer dat je ook met regen te maken krijgt, hoe zijn de temperaturen daar eigenlijk?
    Wij wensen jullie nog veel plezier en tot de volgende blog weer. Groetjes van ons xxx
  6. Gerrie van Bokhoven:
    9 augustus 2016
    Hoi Gina en Kevin,

Jullie verhalen zij erg leuk om te lezen en de foto's zijn prachtig. Jullie hebben al veel gezien en gedaan en ook nog eens sportief bezig met die km. elke dag. Dat met die beren en apen lijkt me wat minder. Dan gaat het erom wie het hardste kan rennen :-). Nog veel reisplezier verder. Groetjes Gerrie